Dbanie o swoje zdrowie to przede wszystkim dieta bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze oraz minerały i witaminy. Mimo, iż wiele osób unika jedzenia tłuszczów ze względu na ich kaloryczność, nie warto całkowicie rezygnować z nich w codziennym jadłospisie. Wystarczy bowiem spożywać zdrowe oraz zasobne w witaminy tłuszcze takie jak olej rzepakowy. Czy ten olej jest zdrowy? Jakie posiada właściwości?

Jaki olej rzepakowy wybrać?

Podejmując wybory żywieniowe, warto pamiętać o tym, że wybieranie produktów przetworzonych to zawsze gorsza alternatywa dla tych, które nie zostały poddane żadnej obróbce. Dlatego chcąc stosować w kuchni olej rzepakowy, najlepiej jest zaopatrzyć się w taki, który jest przede wszystkim nierafinowany. Oleje nierafinowane mają znacznie więcej pożytecznych składników, jak witaminy rozpuszczalne w tłuszczach czy niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Zimnotłoczony olej z rzepaku to skarbnica właśnie tych kwasów, a także witaminy E oraz A i K. Dodatkowo jedząc ten rodzaj olej,u dostarczamy sobie cennego kwasu oleinowego, który jest polecany szczególnie tym osobom, które zmagają się z zbyt wysokim poziomem cholesterolu LDL, tak zwanego „złego” cholesterolu. Kwas oleinowy poprawia stosunek LDL do HDL.

Dużą zaletą oleju rzepakowego jest jego wszechstronność. Nada się zarówno do smażenia, jak i do podawania na zimno, na przykład jako dressing do sałatek. Dodatkowo ułatwi przyswajanie niektórych witamin występujących w warzywach. Oferuje go wiele sprawdzonych sklepów, takich jak Olejarnia Gaja.

 

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − dziesięć =