Profesjonalizm partnera biznesowego oceniany jest na każdym etapie współpracy. Ogrom konkurencji sprawia, że nie wystarczy już tylko zainteresować klienta ofertą i terminowo realizować zamówienia. Sukces marki coraz częściej determinują szczegóły, takie jak chociażby sposób pakowania produktów.
Z punktu widzenia marketingu, opakowanie ma przede wszystkim zainicjować proces zakupu, czyli zwrócić uwagę klienta. Powinno być estetyczne i ciekawe, sprawić, że produkt będzie wyróżniać się na tle asortymentu konkurencji. Musi nie tylko przyciągnąć wzrok, ale też zachęcić do sięgnięcia po towar.
Ponadto opakowanie powinno być również solidne i wytrzymałe, nie tylko dlatego, że zabezpiecza zawartość przed uszkodzeniem. Nierzadko zdarza się, że to właśnie rodzaj opakowania decyduje o tym, czy klienci zakwalifikują produkt jako towar luksusowy, czyli taki, który można wykorzystać np. jako prezent.
Rodzaj opakowania może poszerzyć lub zawęzić grono potencjalnych klientów. Z tego powodu projektując je, nie warto jest się spieszyć, a wręcz przeciwnie, należy brać pod uwagę wiele różnych czynników. Profesjonalne projektowanie opakowań powinno uwzględniać nie tylko kolorystykę, ale także kształt i rodzaj materiału. Zależeć one będą od preferencji grupy docelowej. Nie mniej istotna jest jednak branża jaką reprezentujemy, czy sposób prowadzenia sprzedaży. Z tego powodu najrozsądniej powierzać tego typu zadania doświadczonym profesjonalistom.