Prawo pracy nakłada na pracodawcę liczne obowiązki. Prawidłowe naliczanie wynagrodzeń i związana z tym konieczność ewidencjonowania czasu pracy jest jednym z nich. Pomóc w tym może oprogramowanie bibinet.

Elektroniczna ewidencja czasu pracy

Rejestracja i ewidencja czasu pracy może być prowadzona zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Papierowe akta mają jednak szereg wad. Należą do nich przede wszystkim obowiązki, jakie spoczywają na pracodawcy podczas ich przechowywania. Wymagane jest między innymi zabezpieczone pomieszczenie, uniemożliwiające dostęp osób nieuprawnionych, zabezpieczenie przed zniszczeniem i uszkodzeniem dokumentacji. Papierowa ewidencja jest też niewygodna w użytkowaniu. Po pierwsze – wymaga wielkiej ilości miejsca do przechowywania, szczególnie gdy w zakładzie mamy do czynienia z licznymi zatrudnionymi. Po drugie – wyszukanie danych, sporządzenie zestawień czy raportów wymaga wielkich nakładów pracy. 

Oprogramowanie bibinet, służące do komputerowej ewidencji przepracowanego czasu, może być w takiej sytuacji świetnym rozwiązaniem. Warto sięgnąć po niego zwłaszcza w branżach, w których występuje wysokie zatrudnienie – ogranicza czas potrzebny na obsługę dokumentacji kadrowej. Możliwa jest przy tym integracja z różnorakimi urządzeniami – na przykład z czytnikami kart, ewidencjonujący wejścia i wyjścia z zakładu. Równie proste jak samo rejestrowanie czasu pracy jest wykonywanie rozmaitych analiz.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × 4 =