Układ zawieszenia to jeden z kluczowych podzespołów montowanych w każdym aucie. Odpowiada on bowiem bezpośrednio za komfort jazdy i zapewnia kołom dobrą przyczepność do nawierzchni, co skutkuje zwiększonym bezpieczeństwem kierowcy oraz pasażerów. Niestety składa się z wielu komponentów podatnych na różnego rodzaju usterki. Na przykład w samochodach Volvo z zawieszeniem pneumatycznym bardzo często awarii ulega miech, który należy niezwłocznie zastąpić nowym. Funkcjonalny model zamienny znajdziemy na https://thomasmarkt.com/1489-xc60.

Niepokojące stuki to powszechne zjawisko

Podstawowym objawem awarii układu zawieszenia w samochodzie osobowym jest wyraźne pogorszenie komfortu jazdy (kołysanie, wstrząsy itp.), szczególnie w trakcie pokonywania nierówności. W tym przypadku winne są przeważnie uszkodzone amortyzatory. Niepożądanym efektem może też być szybsze zużywanie się ogumienia bądź wyciek płynu olejowego. Kolejnym symptomem usterki omawianego systemu są nieprzyjemne odgłosy stukania dobiegające bezpośrednio z tyłu pojazdu. Tutaj z kolei warto rzucić okiem na sworznie, które nierzadko ulegają poluzowaniu (ewentualnie na łącznik stabilizatora lub tuleje wahaczy).

Jeśli natomiast odczujemy ściąganie auta na którąkolwiek ze stron, to koniecznie zweryfikujmy sprawność samego drążka kierowniczego. Dodajmy, że szum słyszany podczas pokonywania zakrętów jest najczęściej oznaką zużytych łożysk, a charakterystyczne strzelanie w momencie skręcania kół świadczy o zniszczonych sprężynach.

 

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście + jeden =