Montując dodatkowe wyposażenie elektryczne w samochodzie, na przykład nowe światła lub funkcję podgrzewania foteli, trzeba niejednokrotnie od nowa budować do tych odbiorników instalację. Zdarzają się przypadki, gdy już są doprowadzone przewody w odpowiednie miejsce, ale to rzadkość. Należy pamiętać, że wykonywanie nowego fragmentu instalacji nie jest łatwe i jeśli nie znamy się na rzeczy, lepiej skorzystać z usług dobrego elektryka. Jeżeli jednak mamy wiedzę i umiejętności, to przed rozpoczęciem pracy warto jeszcze przeczytać poniższy poradnik.

Podłączamy przewody

Pierwsza rzecz to wybranie grubości kabli. Nie może być ona zbyt mała, jeżeli zamierzamy podłączyć urządzenie, które pobiera dużą moc. Ważne jest też, by wpinać się w odpowiednie miejsca w samochodzie. Inaczej możemy przeciążyć fragmenty fabrycznej instalacji, co skończy się przepalaniem bezpieczników. Na czas wprowadzania zmian, dobrze w pojeździe zamontować gniazda probiercze, za pomocą których będziemy mogli sprawdzać, co dzieje się w instalacji. Warto zakupić np. coś takiego: https://automatyka.elstat.com.pl/k511,akcesoria-pomiarowe-bananowe-gniazda-zaciski.html i zamontować pod maską lub pod deską rozdzielczą.

Wykonujemy połączenia

Najlepsza metoda wykonywania łączeń przewodów ze sobą, to lutowanie. Nie każdy jednak ma wystarczająco wprawną rękę. Wewnątrz auta możemy pozwolić sobie na wykorzystanie specjalnych zaciskanych wtyczek i wsuwek. Jeżeli jednak podłączamy dodatkowe oświetlenie zewnętrzne auta, to przewody musimy prowadzić pod maską. Tam dobrym wyjściem z sytuacji będą złącza hermetyczne samochodowe, dzięki którym do przewodów nie dostanie się wilgoć. Ta mogłaby spowodować zwarcia oraz korozję i rozmaite inne uszkodzenia.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − siedem =