Wymiana oleju w skrzyni biegów powinna być dokonywana regularnie, niezależnie czy jest to samochód z tradycyjną ręczną skrzynią, czy z tzw. automatem. O ile jednak w przypadku skrzyni manualnej można pozwolić sobie na przeciąganie wymian w czasie, o tyle mając jej automatyczny odpowiednik musimy stosować się ściśle do wytycznych producenta. Sposób wymiany oleju w samochodach wyposażonych w skrzynie ręczne i automaty znacznie się różni. Sprawdzamy na jakiej zasadzie przeprowadza się tą czynność serwisową.
Mając potrzebę wymiany oleju w tzw. automacie, mamy do wyboru dwie możliwości. Można ją przeprowadzić w sposób statyczny, co polega na odkręceniu korka spustowego w misce, a następnie uzupełnienie poziomu oleju przez otwór wlewowy. W ten sposób można jednak wymienić zaledwie 40-50% całego oleju. Lepsza jest więc wymiana dynamiczna, o której więcej można dowiedzieć się za pośrednictwem strony https://www.mvs.auto.pl/dynamiczna-wymiana-oleju.html. Dzięki niej można wymienić cały olej, co jest zalecane jeśli zależy nam na żywotności skrzyni automatycznej.
W przypadku skrzyni tradycyjnej sprawa jest o wiele łatwiejsza. Wystarczy odkręcić korek spustowy w misce i w ten sposób ze skrzyni wypłynie praktycznie cały olej. Następnie, po wlaniu nowego płynu przez otwór wlewowy, cała procedura jest zakończona. Nie ma rozdziału na wymiany statyczne i dynamiczne w przypadku manualnej skrzyni, więc nie potrzeba do tego celu specjalnych narzędzi ani maszyn. Dlatego też taką operację można przeprowadzić nawet samodzielnie.