Wybór torby do pracy, choć pozornie banalny, wcale nie jest prosty. Musi być ona funkcjonalna, pojemna, a swoim designem trafiać w gust właściciela. Dodatkowym utrudnieniem, czy raczej wyzwaniem może być znalezienie torby pasującej do dress code’u obowiązującego w miejscu zatrudnienia.
Zazwyczaj panie posiadają przynajmniej kilka torebek, z których każda ma inne przeznaczenie i pasuje do innej kreacji. Torba, którą kobieta zabiera do pracy musi być przede wszystkim pojemna. Minimalnym wymiarem zdaje się być A4, ponieważ jest to najczęściej stosowany rozmiar dokumentów i druków. Często torba musi pomieścić także laptop, a to z kolei narzuca drugie kryterium wyboru jakim jest wytrzymałość i solidność zapewniające odpowiednią ochronę i bezpieczeństwo przenoszonego sprzętu.
W przypadku stanowisk objętych biznesowym dress code’m noszenie dokumentów czy laptopa w plecaku jest wizerunkowym faux pax. Mężczyźni, którzy nie mogą w pracy nosić się niezobowiązująco powinni zatem zaopatrzyć się w odpowiednią torbę na ramię czy aktówkę. Jednak wielu panów chodzących do pracy w stylu casual może śmiało wybierać spośród plecaków miejskich dostępnych na https://gala24.pl/pol_m_PLECAKI_Plecaki-miejskie-402.html. I choć mężczyźni zdają się nie potrzebować tak wielu przegródek jak kobiety, to kilka z nich odpowiednio umiejscowionych podnosi funkcjonalność takiego podręcznego bagażu.
Gdy duża torba nie trafia w gust potencjalnego właściciela można ją zastąpić stylową aktówką, biwuarem lub jedną z wielu dostępnych na rynku teczek skórzanych. Wiele z nich pomieści także laptopa lub sporą liczbę dokumentów, a ich design i jakość wykonania nie ustępuje w niczym torbom.