Robiąc kolejne postępy na rowerze szybko zaczynamy myśleć o następnych i planować coraz dłuższe trasy. Nieważne czy będzie to pierwsze 20, 50, 100, czy 500 km, trzeba się do nich odpowiednio przygotować. Bardzo dalekie trasy wymagają większego przygotowania, jednak na każdej z nich można znaleźć wspólne punkty do spełnienia. Jak się do nich przygotować i co ze sobą zabrać?

Odpowiednie przygotowanie, sprzęt i odżywianie

Wybierając się na dłuższą trasę rowerową w pierwszej kolejności trzeba liczyć swoje siły na zamiary i nie przesadzić z dystansem. Kilkukrotnie dłuższa trasa niż jeździliśmy dotychczas może dać się we znaki. Następnie trzeba zadbać o stan techniczny roweru. Dobrze działające hamulce, napompowane opony, nasmarowany łańcuch i wyregulowane przerzutki są podstawą jego dobrego działania. Warto od czasu do czasu dokonać serwisu całego roweru, co można coraz częściej wykonać przy okazji różnego rodzaju wydarzeń i eventów, jak chociażby https://bike2box.com/bikeday. Także warto zabrać ze sobą także dodatkowy zestaw naprawczy w postaci zapasowej dętki, pompki i multitoola, a także zapoznać się z podstawowymi naprawami przed jazdą. Koniecznie należy także ubrać się odpowiednio do pogody i uwzględnić, że może się ona zmienić, zwłaszcza jeśli planujemy wielogodzinną przejażdżkę. Im dalsza trasa, tym ważniejsze będzie odpowiednie nawodnienie i jedzenie. Wodę warto zabrać ze sobą nawet na przejażdżkę trwającą kilkadziesiąt minut, a jeśli chcemy zachować siły i przejechać dobrym tempem nawet 1,5h to warto zabrać ze sobą coś do przekąszenia – batona, lub popularnego banana.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

piętnaście − dziesięć =