Regulator ciśnienia paliwa – jak zdiagnozować usterkę

Jeśli Twój pojazd pracuje nierówno podczas jazdy lub musisz kilka razy przekręcić kluczyk w stacyjce by go odpalić, to zastanów się, czy przyczyną występujących problemów nie jest regulator ciśnienia paliwa. Działanie tego elementu wpływa na dopływ benzyny do komory spalania silnika oraz utrzymanie prawidłowych proporcji w mieszance paliwowo-powietrznej.

Mimo, że problemy z wybraną częścią występują dość często, nie zawsze są odpowiednio diagnozowane. W niektórych przypadkach dochodzi nawet do pomyłek, przypisując działanie wadliwego sprzętu innym elementom. Jak zatem poprawnie ocenić, czy mamy do czynienia z daną usterką?

Sprawdź kolor dymu z rury wydechowej

W przypadku nieszczelności regulatora ciśnienia paliwa – uszkodzenia jego części wewnętrznej, dochodzi do emisji czarnego dymu z rury wydechowej oraz wydzielania nieprzyjemnego zapachu. Taka wada może skutecznie utrudniać komfort jazdy oraz prowadzić do poważniejszych problemów. Gdy zorientujesz się więc, że masz do czynienia z wyżej wymienioną usterką, skontaktuj się ze swoim mechanikiem.

Słabe przyspieszenie

Jeżeli podczas jazdy wciśniesz pedał gazu i zauważysz, że wzrost prędkości nie jest dostatecznie duży, sprawdź, czy nie posiadasz wadliwego regulatora.  Brak odpowiedniego przyspieszenia jest powodowanym tym, że silnik nie otrzymuje mieszanki paliwowo-powietrznej w sposób prawidłowy.

Wymienione problemy występują dość często w większości aut. Jednak niektóre części, takie jak np. regulator ciśnienia paliwa 2.0 Hdi, są łatwe w wymianie i niezbyt kosztowne, więc naprawa nie powinna stwarzać większego problemu.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście − sześć =