Producenci samochodów osobowych montują w swoich pojazdach różne zawieszenia w zależności od ich klasy, modelu czy przeznaczenia. Zazwyczaj są to więc układy miękkie, mające wpływ na komfort jazdy i wygodę, albo układy twarde, których zadaniem jest zapewniać dobrą przyczepność kół do podłoża, przede wszystkim na trasach pokonywanych w ekspresowym tempie. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich stosowanych powszechnie typów zawieszeń jest jednak zapewnienie bezpieczeństwa zarówno kierowcom, jak i pozostałym uczestnikom ruchu drogowego.
Jeśli awarii lub uszkodzeniu ulegnie jakikolwiek element układu zawieszenia, powinniśmy go niezwłocznie wymienić lub naprawić w specjalistycznym zakładzie. I to niezależnie od tego, czy chodzi o podzespoły typowego układu montowanego w autach średniej klasy, czy o części zawieszenia pneumatycznego, które jest uznawane za nowoczesne i zarezerwowane dla aut ekskluzywnych. Objawy zużycia poszczególnych elementów są następujące:
Amortyzator – ulega uszkodzeniom zwłaszcza wtedy, gdy jest eksploatowany na kiepskich nawierzchniach. Jego niesprawność przejawia się najczęściej pogorszeniem odczuć związanych z prowadzeniem auta, kołysaniem, nurkowaniem w trakcie hamowania, stukaniem albo wyciekiem płynu.
Sworznie wahaczy – również często się psują, przede wszystkim z powodu jazdy po nierównej drodze. Objawem ich awarii jest pukanie na wybojach.
Łącznik stabilizatora – w tym przypadku zużycie następuje wskutek jady po dziurach, a objawia się popukiwaniem w trakcie wolnej jazdy na różnego rodzaju nierównościach.
Tuleje wahaczy – ich awaria przejawia się poprzez głośne stukanie podczas jazdy po dziurach.
Łożyska – wydają niepokojący szum, który prawie zawsze zwiększa się na zakrętach.
Jeżeli część ta ulegnie awarii, można jej zamienniki znaleźć na https://thomasmarkt.com/pl/261-zawieszenie-pneumatyczne-jeep.